Jump to content
منتدى البحرين اليوم

تقرير شاملGallardo & Murcielago R-GT


Recommended Posts

user posted image

 

أقدم لكم هذا الموضوع عن Lamborghini Gallardo و Lamborghini Murcielago R-GT

 

وإن شاء الله يعجبكم

 

ونبدأ بالــ Gallardo

 

 

بسم الله الرحمن الرحيم

 

 

Ferruccio Lamborghini – born under the zodiac sign of Taurus – when he founded the famous super car company, that since then bears his name, gave to it the symbol of the fighting bull. Later, in the ’60 decade, when the Miura was introduced, he named the car after a famous bull’s race, and this practice became a tradition for the House of the Bull. Honouring this tradition, the Management of Automobili Lamborghini have decided to baptize their latest model with the name of a fighting bull’s breed: the Gallardo (pron.: ga:yàrdo).

 

فرروكسيو لامبورغيني ولدت تحت إشارةِ البروجِ وبالأصح برج الثورِ عندما أسستها الشركةَ المشهورةَ ، التي منذ ذلك الحين تَحْمل نفس الاسم ، أعطى إليه رمزَ ثورِ القتالِ. أكثر تأخّراً في العقد الـ60 ، عندما قد قدمت ميورا إنتاجا جديدا سَمّى السّيارةَ بعد ثور سباقِ مشهورِ، وهذه الممارسةِ أصبحت تقليداَ لدا هذا الثورِ. تَشريف هذا التّقليدِ، إدارة أوتوموبيلي لامبورغيني قَدْ قَرّرتْ أَنْ تُعمّدَ هم آخر النّموذج باسم ثورِ قتالِ نسل: غالاردو

 

user posted image

 

Designed to redefine its segment as the best high performance sports car and driving behaviour that fits its driver in every situation. The Gallardo is the synthesis of a true sports car that can be used on an every day basis. While matching these two apparently conflicting objectives, the guideline for Lamborghini engineers has been to fulfil the necessary comfort requirements without any compromise in the performances expected of a true Lamborghini car.

 

مصَمّموا لامبورغيني أصرواَ أَنْ يُعيدَ تعريف هذه القطعه كسيارة رياضية عاليةِ الأداء الأفضل سّلوكِا وقيادةِ رائعة التي دائما تشعر سائق السيارة في كل مره بمدى تفوق لامبورجيني وروعتها . غالاردو هي عبارة عن سيارة رياضيةِ حقيقية بموصفات كاملة يُمكنُ أَنْ تُستَعمل يوميا دون أي مشاكل . بينما مُجَاراةَ هذه الهدفين المُتَضَاربين الظاهرين تعتبر مشكله في حد ذاتها شئ صعبا ، و الدّليل لمهندسين لامبورغيني أَنْ يُنجَزواَ متطلبات الرّاحةَ الضّروريةَ بدون أي مساومةِ في الإداءاتِ حتى تصنفْ كسيارةِ حقيقية للامبورغيني.

 

user posted image

 

The Gallardo design vision was initiated in the year 2000. The challenging and simultaneously fascinating task of our designers was to cultivate the attributes from Lamborghini and combine them in an extremely individual packaging. Its design, based on an Italdesign-Giugiaro style proposal was developed by the Lamborghini Centro Stile to incorporate the parameters of its design philosophy. The scissor door cinematic has been reserved as traditional to the 12-cylinder lineage .

 

رؤيا تصميمِ غالاردو قَدْ بُدِأ في السّنةِ 2000. التَّحدّي والمهمة السَّاحِرة بشكل آني أتت حيث بدأ مصممينا أَنْ يَفْلحا الخواص من لامبورغيني وتَجْمعهم في بشدة فردِ يَرْزمُ. تصميمه، مستند على مقترحِ أسلوبِ وقاعه قويه كما أن إتالدزيجن جيوجيارو قَدْ طُوّرَ بسلمِ لامبورغيني سينترو أَنْ يَدْمجَ بارامترات الفلسفةِ في تصميمها. قَصَّ البابُ السينمائيُ كحُجِزَ تقليديِ إِلى الـ12 أسطوانة في داخلها .

 

user posted image

 

user posted image

Link to comment
Share on other sites

user posted image

 

The Lamborghini V10 cylinder DOHC four valve V90 5 liter, 500 Hp, 510 Nm, is the concept solution for the high performance Gallardo. Instead of the more classical choice of a V72, an angle of 90 degrees was preferred in order to limit the height of the engine with advantages in the car layout (e.g. lower engine bonnet and better rear view) and in the lowering of the centre of gravity (i.e. better car dynamic characteristics). Even firing intervals (that ensure the smoothness of the engine) are guaranteed by the adoption of crankpins incorporating an 18- extreme dynamic conditions, but also permits the centre of gravity to be lowered further. The throttle control is performed via a Drive by Wire system, with two electronic throttle bodies.

 

لامبورغيني ف الـ10 دي أو إتش سي اسطوانة أربعة صمام في 90 5 لتر. المفهومِ لغالاردو يعتمد على الأداء العالي. بدلاً من الاختيار الأكثر الكلاسيكية لفي زاوية من 90 درجةِ قَدْ فُضّلتْ بالترتيب أَنْ تُحدّدَ ارتفاع المحرّكِ بالفوائدِ في السيارة . غطاء محرّكِ أوطأِ ومنظر خلفيِ مراهنِ وفي تَنزيلِ مركز الثقلِ سيارة تعتبر من أفضل الخصائص الديناميكية . حتى فترات إطلاق النارِ ( التي هيا انطلاق للمحرّكِ ) تَضْمنُ بتبني تقنية الـ ِcrankpins . نظام تشحيمِ قرارةِ جاف ليس فقط أنجز التّشحيم الصّحيح حتى في الشّروطِ الدّيناميكيةِ المتطرّفةِ، لكن أيضا رُخَصَ مركز الثقلِ أنْ تُنَزّلُ آخر. إنّ سيطرةَ الصمام الخانقِ تُؤدّي عن طريق السياقةِ بنظامِ السّلكِ، بجسمين الصمام اللكتروني.

 

user posted image

 

 

The main feature is the permanent four-wheel drive transmission, based on the well-proven Lamborghini Viscous Traction system. The gearbox is 6 speed, using of the latest generation double and triplecone synchronizers and optimised actuation linkage in order to achieve precision and velocity in shifting while ease of operation is guaranteed. A robotized sequential gear shifting system, the Lamborghini e gear, has also been developed, maintaining the basic mechanical gearbox unchanged.

 

إنّ الميزةَ الرّئيسيةَ لهاذي السيارة هي الدفع بأربع عجلات الدّائم ِ، مستند على لامبورغيني مجرّب بشكل جيد نظام الجرِّ الغروري الذي تتبعه دائما . إنّ صندوق التروسَ ذات الـ 6 سرعات ، يَستعملُ آخر إنتاج من الجيل الجديد (triplecone synchronizers) وترابط تشغيلِ مُحَسَّنِ بالترتيب أَنْ يُنجزَ دقّة وسرعة في التَحريكِ بينما سهولةَ العمليةِ يَضْمنانِ ترس متسلسل مُتمَت يُحرّكُ نظام، لامبورغيني تضم صندوق التروسِ الميكانيكيِ الأساسي ثابتِ.

 

user posted image

 

 

Together with the perfect definition of suspension, weight distribution, centre of gravity and aerodynamic characteristics, the achievement of high body stiffness is fundamental to obtain optimal car dynamics and driving enjoyment even on long trips. For the Gallardo Lamborghini engineers have chosen to utilize the aluminium technology developed by AUDI, world leader in this field.

 

سوية بالتّعريفِ التّامِ للتّوقيفِ، توزيع وزنِ، مركز ثقل وخصائص ديناميكية هوائية، إنجاز الجسمِ العالي (stiffness) أساسيُ أَنْ يَحْصلَ على الديناميكاِ السّيارةَ القصويةَ والمتعةَ السّائِقةَ حتى على الرّحلاتِ الطّويلةِ. مهندسين غالاردو لامبورغيني قَدْ اختارَ أَنْ يَستعملَ تكنولوجيا الألمنيومَ طَوّرتْ مِن قِبل أي يو دي آي، وتصنف كزعيم عالمي في هذا الحقلِ.

 

user posted image

 

The choice of double wishbones front and rear suspension system, true to Lamborghini engineering tradition and a must for high performance sport cars, has been confirmed also for the Gallardo. The accurate definition of the geometry, of the characteristics of springs and stabilizing bars and the adoption of Koni 'selfadjusting' FSD dampers have been fundamental in achieving the desired handling, high speed stability and comfort performances. In addition to the optimisation of the suspension characteristics, a must was the definition of the correct aerodynamic features, by concentrating not only on the reduction of the drag coefficient, but, even more important, on the control of the front and rear lift coefficients. Such a study lead to important aerodynamic body refinements (e.g. front flap, flat bottom) and to the implementation of a rear spoiler, electronically controlled as a function of the vehicle speed

 

اختيار نظامِ التعليقِ الأماميِ والخلفيِ بطريقه مضاعفه بحيث تتصادق مع تقليدِ هندسة لامبورجيني وواجب السيارات الرياضيةِ العالية الأداءِ، أُكّدَ أيضاً لجالاردو. التعريف الدقيق للهندسةِ تتمثل في خصائصِ الحاناتَ وتبني موهناتِ بنظام Koni 'selfadjusting' إف إس دي كَانتا أساسيةُ في إنْجاز المعالجة المطلوبة للسيارة ِ، كما تتميز غالاردو باستقرار سرعةِ عاليِ وأداءاتِ في غاية الراحة ِ. بالإضافة إلى تحقيقَ مثالي في خصائصِ التعليقَ ، كما أن واجب تعريفَ الميزّاتِ الديناميكية الهوائيةِ الصحيحةِ بتَركيز لَيسَ فقط على تخفيضِ معاملِ العائقَ لكن ، مهم لدرجة أكبر على سيطرةِ معاملاتِ المصعدِ الأماميةِ والخلفيةِ. مثل هذه الدراسةِ تُؤدّي إلى أعمالِ تصفية الجسمِ الديناميكية الهوائيةِ المهمةِ (ومثال على ذلك: - لوحة أمامية، قاع مستوي) مسيطرة عليها إلكترونياً .

 

 

المواصفات العامة :

 

مكان التــصنيع : إيطاليا

ســنة الإنتــــاج :2003

مـــكان التقــــديم: معرض جنيف2003

الـــــــــــــــوزن: 1430 kg

المحـــــــــــــرك: V10

موقع المحرك:في الوسط

الإزاحــــــــه: 4.961 liter / 302.7 cu in

الوقــــــــــود:حقن متتابع

الجربـوكـس:آلي 6 سرعات

 

 

أرقام وسرعات مهمة :

 

القوة (عدد الأحصـنة) : 500 حصان

عدد الأحصانه لكل لتر: 100.8

العــــــــــــــــــــــــــزم: 510 Nm / 376.2 ft lbs @ 4500 rpm

أقــصى سرعــــــــــــــــه : 192.0 mph / 309.0 km/h

من صفر لـ 100 كيلو: غير معروفه

 

 

user posted image

Link to comment
Share on other sites

user posted image

 

والأن عن جاء دور الــ Murcielago R-GT

 

user posted image

 

user posted image

 

user posted image

 

Jointly developed with Reiter Engineering and Audi Sport, the Lamborghini Murcielago R-GT made its debut at the 2003 Frankfurt Motorshow (IAA). The 'R-GT' embodies Lamborghini's return to GT racing after campaigning race versions of the Diablo in the past. Built to comply with FIA and ACO regulations, it is equipped with a air-restricted 6 litre V12 engine. Mated to the engine is a six-speed sequential gearbox. Unlike its four wheel drive road going counterpart, the R-GT's power is brought to the road by its rear wheels only.

 

بهندسة Reiter وأودي تأتيِ لامبورجيني مورسيلاجو جي تي آر بحلة جديدة حيث ظَهرتْ لأول مرة في سنة 2003 في مدينة فرانكفورت حيث تجسّدُ عودةَ لامبورجيني إلى جي تي نسخِ جنسِ ديابلو في الماضي . بَنى للامتثال إلى إف آي وتعليمات أي سي أو، مُجهّزه ب 6 لترِ مقّيده فيِ الهواءَ في 12 إسطوانه . بالإضافة إلى محرّكِ جبار يحركه ناقل السرعات ذو التروس الستة بحيث تنطلق كالصاروخ على سرعات عاليه جدا دون خوف . على خلاف طريقةِ الدَفع علىِ الإطارات الأربَعَةَ يَذْهبُ نظيراً قوَّة جي تي تأتي إلى الطريقِ بعجلاتِها الخلفيةِ فقط .

 

user posted image

 

At the Estoril and Monza races of the 2003 FIA GT Championship, the Murcielago R-GT will make its debut. From 2004, it will be available for customers to race, at a price of below 500,000 Euro.

 

في سباقات الـ Estoril و Monza سنة 2003 بطولةِ إف آي جي تي ، ستظهر مورسيلاجو جي تي أر لأول مرة مِنْ 2004، و سَتكونُ متوفرة للزبائنِ أَنْ يَتسابقوا بها بسعر تحت 500,000 يورو.

 

user posted image

 

user posted image

Link to comment
Share on other sites

user posted image

 

الموصفات العامه :

 

مكان التصنيع : إيطاليا

سنة الإنتاج : 2003

مـــكان التقــــديم : فرانك فورت 2003

الـــــــــــوزن : 1100 kg

المحـــــــــرك: V12

موقع المحرك: في الوسط

الإزاحــــــــه: 6.000 liter / 366.1 cu in

الوقــــــــــود: حقن متتابع

الجربـوكـــس:آلي 6 سرعات

 

user posted image

 

user posted image

 

وإن شاء الله يكون الموضوع عجبكم

 

ونــــــــــــــــال رضـــــاكم ssm6.gif

 

user posted image

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
الرد على هذا الموضوع...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...