Jump to content
منتدى البحرين اليوم

ضياءُ الغد

الاعضاء الفعالين
  • مشاركات

    726
  • انضم

  • آخر زيارة

Everything posted by ضياءُ الغد

  1. اضم صوتي الى اصوات المعارضين .. كل يوم شي جديد بدو بالفصل بين الجنسين و انتقلو الى قانون حشمة الله يستر باجر شبيسون
  2. ياااااااااااااااا حسين يااااااااااااااا حسين ياااااااااااااااااحسين يااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااحسين
  3. احنا للحين ما كملنا وباقي علينا درسين في الدين لكنه مو رايحة و الي بيسونه خله يولي يا زعم انضباط طلابي و بياخات الامتحانات 19- 12 متى ندرس مافي وقت قعدي في بيتكم ودرسي احسن ..
  4. احنا للحين ما كملنا وباقي علينا درسين في الدين لكنه مو رايحة و الي بيسونه خله يولي يا زعم انضباط طلابي و بياخات الامتحانات 19- 12 متى ندرس مافي وقت قعدي في بيتكم ودرسي احسن ..
  5. باختصار شديد بعض من الرجل لا يسمح له غروره كرجل ان تتفوق عليه المراة في اي مجال من المجالات وهذا مرض ما ادري نفسي تربوي ولكن مو الكل تنطبق عليه هذي القاعدة .
  6. لو خوليت خُربت يعني لو كل الشباب سواء ان كانو بنات او صبيان كانوا فاسدين وفاشلين وما عندهم هدف في الحياة لكان على الدنيا السلام راحت علينا .. فشي طبيعة في فئة من أروع ما يمكن وهي الي راح تكون عماد البلد لكن الغالبية العضمى وبكل صراحة فاشلة و ما عندهم اي ذرة من المسؤلية أو الطموح و اكيد الي في جامعة او مدرسة لاحظ وجود هالنوعية من الناس يعني لو ترجع للزمن اول وتشوف شلون كانوا شبابها طموحين و مكافحين أما تعال الحين شوفهم الي طالع من المدرسة و الي شارد و الي عاطل عن العمل و حتى ما يتعب نفسة يدور على شغل و و و و..و السبب يعود للشخص نفسة حتى لو كان للوالدين يد في هالموضوع فهو ايضا ملام لانه انسان عاقل و راشد و اعتقد يعرف الي في مصلحته فهذا صار وااااقع احنا نعيشة ليش نتهرب من هالحقيقة فعلاا كل ما جه جيل جديد يفسد اكثر و اكثر ولازم بيكون بينهم اشخاص زينين ..
  7. اعتقد انه اعظم خسارة وباختصار شديد خسارة الانسان لنفسة وذاتة
  8. مفهوم الفراغ مثل ما قلت في له انواع ومفاهيم عديدة فراغ عاطفي واجتماعي و ... ولكن على ما اعتقد انه هو عبارة عن وقت ضايع بدون نفع او فائدة و يخلقه الانسان بنفسة، فشي طبيعي انه الفراغ ما يبتلبس الانسان فهو شي جماد و الانسان بإمكانه انه يحدد حالته من فراغ أو انه يحد منه بطريقة ما بحيث انه يخطط لعمل شي معين بدل ما يقول انه فارغ ما عندي شي ينشط نفسة في نشاطات يطالع تلفزيون يشارك في جمعيات يطلع يروح يجي بدل ما يقعد مكانه ويقول الفراغ غلبني و سيطر علي فنحن من نصنع الفراغ لا هو ..
  9. مع الاسف الشديد انه هالظاهرة منتشرة في مجتمعنا العنف ضد المرأة و يوميا تقريبا و الكثير من النساء يعانون من الضرب امام الاولاد و البعض يسكت لانه الزوج يهدد بالطلاق و عن الفضيحة و يتحملون عشان الاولاد ، و الضرب اسلوب همجي و قمعي ابدا ما بيحل مشكلة ولا بيأدي الى نتيجة ولا يحق للزوج ان يمد يده دام انه يقدر يتفاهم بهدوء وروية .
  10. بصراحة مو حليو صبي وشعره طويل ((مقرررف جدا جدا )) وهذا راي اما ادا كان بدون شنب عادي
  11. ّاذا كان الله منعم علينا ب التفاهم و الاحترام و الحب بينا وبين بعض و اكتشفت انه لا ينجب فاكيد اني بضحي وبقبل اني اعيش معاه و متعارف انه المراة بطبيعتها ممكن انها تتحمل لكن الرجل ما اعتقد اكيد مو الكل لكن الغالبية العضمى و الحالات الي نشوفها دائما يا تنتهي بالطلاق او بالزواج بأخرى
  12. اعتقد ان رفيجتج تربت او علموها بيتهم انه عيب او حرام او موزين و لكن هو في الحقيقة عاااااادي ابوي عادي من غريب يعني ابوي شفيها و كل ما في الامر معتقدات ..
  13. مووووضوع جدا رائع و احب ابدي رأي فيه فعلا الشخص في بعض الاحيان ممكن انه يقدم معروف او خدمة الى اشخاص وما ينتظر رد الجميل منهم لكن شي جميل انك تسمع كلمة شكر منهم على الخدمة الي قدمتها، لكن المفروض انه نعود روحنا انه ما ننتظر الر د نقدم خدمات بدون انتظار رد او ارجاع للخدمة المقدمة ..
  14. وهذه قصة رائعةأخرى لأخذ العبرة أتمنى منكم قراءتها لا أحتاج سوى كيلو واحد رجل من مصر دكتور في إحدى الجامعات في مصر.. هذا الرجل كان يعرف ربه جل وعلا .. ذهب إلى إحدى البلاد الأوروبية وهي بريطانيا ففحصوا جسمه فقالوا إن مرضك شديد والقلب ضعيف .. ولابد من عملية جراحية خطرة ربما تعيش أو لا تعيش.. فقال أذهب إلى أولادي ثم أرجع الأمانات إلى أصحابها ثم أستعد ثم آتيكم... قال الأطباء لا تتأخر لآن حالتك شديدة .. فرجع إلى بلده مصر .. وجلس إلى أولاده فأخذ يصبرهم ربما لا يرجع إليهم مرة أخرى ... وسلم على من يشاء وأستعد للقاء الله عز وجل .. يقول ذهبت إلى أحد أصحابي لأسلم عليه في إحدى المكاتب .. وكان عند المكتب جزار فنظرت وأنا جالس في المكتب عند الجزار امرأة عجوز .. هذه المرأة العجوز في يدها كيس تجمع العظام والشحم واللحم الساقط على الأرض ومن القمامة .. فقلت لصاحبي انتظر .. فذهبت إلى العجوز استغربت من حالها .. قلت لها ماذا تصنعين ؟؟!!!.. قالت يا أخي أنا لي خمس بنيات صغيرات لا أحد يعيلهم ومنذ سنة كاملة لم تذق بنياتي قطعة من اللحم .. فأحببت إن لم يأكلوا لحما أن يشموا رائحته .. فيقول لقد بكيت من حالها وأدخلتها إلى الجزار .. فقلت للجوار يا فلان كل أسبوع تأتيك هذه المرأة فتعطيها من اللحم على حسابي .. فقالت المرأة لا لا لا نريد شيئا .. فقلت والله لتأتين كل أسبوع وتأخذي ما شئت من اللحم ... قالت المرأه لا أحتاج سوى لكيلو واحد .. قال بل أجعلها كيلوين .. ثم دفعت مقدما لسنة كاملة .. ولما أعطيت ثمن ذلك اللحم للمرأة أخذت تدعو لي وهي تبكي .. فأحسست بنشاط كبير وهمة علية .. ثم رجعت إلى البيت وقد أحسست بسعادة .. عملت عملا ففرحت بعملي الصالح .. فلما دخلت إلى البيت جاءت ابنتي فقالت يا أبي وجهك متغير كأنك فرح .. يقول فلما أخبرتها بالقصة أخذت تبكي ابنتي وقد كانت ابنتي عاقلة فقالت يا أبي أسأل الله أن يشفيك من مرضك كما أعنت تلك المرأة ... ثم لما رجعت إلى الأطباء لأجري العملية قال الطبيب وهو مغضبا أين تعالجت؟؟.. قلت ماذا تقصد؟؟... قال أين ذهبت إلى أي مستشفى ؟؟.. قلت والله ما ذهبت إلى أي مستشفى سلمت على أولادي ورجعت.. قال غير صحيح قلبك ليس فيه مرض أصلا !!.. قلت ماذا تقول يا طبيب !!!... قال أنا أخبرك أن القلب سليم أبدا .. فإما يكون الرجل لست أنت أو إنك ذهبت إلى مستشفى آخر !!... فأرجوك أن تعطيني دوائك فما الذي أخذت؟؟؟... قلت والله لم آخذ شيئا وذلك إنما بدعاء امرأة عجوز وابنتي الصالحة... ( وما تقدموا لأنفسكم من خير تجدوه عند الله هو خيرا وأعظم أجرا ) المصدر: قصص من الواقع . للشيخ نبيل العوضي...
  15. ماذا لو عرفت أنك ستغادر الحياة بعد خمس ساعات ؟ وقد رايت رؤيا في المنام اعلمتك بذلك.. باقي من الوقت خمس ساعات وتغادر الحياة بأسرها وفجاة .. تقوم من منامك فزع ... فالرؤيا لا تحتمل ان تكون مجرد رؤيا !! ما الذي ستفعله اولا؟ هل ستبدأ بتكسير أشرطة الأغاني التي تملأ غرفتك !! هل ستذهب إلى غرفه والدتك لتعتذر لها عن سوء معاملتك لها !! هل ستقوم بالأتصال على الأشخاص الذين طالما اغتبتهم وسخرت منهم !! هل ستشرع بترديد عبارات التوبه والأستغفار التي لم تستخدمها من فترة؟ هل ستتصل بصديقك الذي سخرت منه ؟ هل ستتصل على اقاربك الذين لم تزورهم منذ فترة طويلة .. وتعتذر على تقصيرك في صلة الرحم ؟.. ثم ستودعهم لأنك ستموت بعد خمس ساعات من الآن ؟؟؟ هل ستقوم بحذف ملفات الأغاني وملفات ما لا يليق من جهازك ؟ هل ستتصل بصديقك الذي منعكِ كبرياؤك من الأعتذار إليه.. لتعتذر ..؟ كيف ستودع أهلك وتستسمحهم ؟ هل ستخبرهم بأنك سترحل ؟؟ كيف ستتصرف بممتلكاتك وحاجاتك الخاصة ؟ بل كيف ستنظر إلى أشيائك؟ التي كنت سعيدا بامتلاكها؟ وأنتِ ستودعها بعد خمس ساعات؟؟؟؟ هل ستمتلك القدرة أصلا على التفكير في ذلك ؟؟ أم أنكِ ستكتف بمراقبة سرعـة مرور الوقت .. وكيف ان الوقت في كل مرة يصبح أقرب إلى المغادرة ؟؟ هل ستغلق باب غرفتك ...وتقوم بالصلاة ؟ هل تذكر اخر مرة تقربت بها من ربك ؟ لماذا لا تقرر ....... بل تبدء في فعل كل ذلك من الآن ؟؟؟؟ لماذا لا تفعل هذا كل يوم؟؟؟؟ هذه أسئلة بنيناها على افتراض أنك حصلت على تنبيه قبل خمس ساعات هل رأيت ان الوقت لا يتسع لأصلاح كل شيء ؟؟؟؟؟ ما هو موقفك ‍‍....؟؟ قرر مصيرك الأن .....؟؟ حدد وجهتك ..... وانطلق..... ربما اسهل الامور هي تصحيح الاخطاء وايقاظ الضمير. الطريق للحياة الامنة تبدأ بخطوة. نصيحة لنا ولك: * لنبقي هذة الأسئلة في ذهننا دوما .. ونصلح ما ينبغى اصلاحه ..
  16. JANUARY * Ambitious and serious * Loves to teach and be taught * Always looking at people's flaws and weaknesses * Likes to criticise * Hardworking and productive * Smart, neat and organised * Sensitive and has deep thoughts * Knows how to make others happy * Quiet unless excited or tensed * Rather reserved * Highly attentive * Resistant to illnesses but prone to colds * Romantic but has difficulties expressing love * Loves children * Homely person * Loyal * Needs to improve social abilities * Easily jealous ---------------------------- FEBRUARY * Abstract thoughts * Loves reality and abstract * Intelligent and clever * Changing personality * Temperamental * Quiet, shy and humble * Low self esteem * Honest and loyal * Determined to reach goals * Loves freedom * Rebellious when restricted * Loves aggressiveness * Too sensitive and easily hurt * Showing anger easily * Dislike unnecessary things * Loves making friends but rarely shows it * Daring and stubborn * Ambitious * Realising dreams and hopes * Sharp * Loves entertainment and leisure * Romantic on the inside not outside * Supersticious and ludicrous * Spendthrift * Learns to show emotions ------------------------------ MARCH * Attractive personality * Affectionate * Shy and reserved * Secretive * Naturally honest, generous and sympathetic * Loves peace and serenity * Sensitive to others * Loves to serve others * Not easily angered * Trustworthy * Appreciative and returns kindness * Observant and assess others * Revengeful * Loves to dream and fantasize * Loves travelling * Loves attention * Hasty decisions in choosing partners * Loves home decors * Musically talented * Loves special things * Moody ------------------------------- APRIL * Active and dynamic * Decisive and hasteful but tends to regret * Attractive and affectionate to oneself * Strong mentality * Loves attention * Diplomatic * Consoling * Friendly and solves people's problems * Brave and fearless * Adventurous * Loving and caring * Suave and generous * Emotional * Revengeful * Agressive * Hasty * Good memory * Moving * Motivate oneself and the others * Sickness usually of the head and chest * Easily get too jealous --------------------------------- MAY * Stubborn and hard-hearted * Strong-willed and highly motivated * Sharp thoughts * Easily angered * Attracts others and loves attention * Deep feelings * Beautiful physically and mentally * Firm standpoint * Easily influenced * Needs no motivation * Easily consoled * Systematic (left brain) * Loves to dream * Strong clairvoyance * Understanding * Sickness usually in the ear and neck * Good imagination * Good debating skills * Good physical * Weak breathing * Loves literature and the arts * Loves travelling * Dislike being at home * Restless * Hardworking * High spirited * Spendthrift --------------------------------- JUNE * Thinks far with vision * Easily influenced by kindness * Polite and soft-spoken * Having lots of ideas * Sensitive * Active mind * Hesitating * Tends to delay * Choosy and always wants the best * Temperamental * Funny and humorous * Loves to joke * Good debating skills * Talkative * Daydreamer * Friendly * Knows how to make friends * Abiding * Able to show character * Easily hurt * Prone to getting colds * Loves to dress up * Easily bored * Fussy * Seldom show emotions * Takes time to recover when hurt * Brand conscious * Executive * Stubborn * Those who loves me are enemies * Those who hates me are friends -------------------------------------- JULY * Fun to be with * Secretive * Difficult to fathom and to be understood * Quiet unless excited or tensed * Takes pride in oneself * Has reputation * Easily consoled * Honest * Concern about people's feelings * Tactful * Friendly * Approachable * Very emotional * Tempramental and unpredictable * Moody and easily hurt * Witty and sarky * Sentimental * Not revengeful * Forgiving but never forgets * Dislike nonsensical and unnecessary things * Guides others physically and mentally * Sensitive and forms impressions carefully * Caring and loving * Treats others equally * Strong sense of sympathy * Wary and sharp * Judge people through observations * Hardworking * No difficulties in studying * Loves to be alone! * Always broods about the past and the old friends * Likes to be quiet * Homely person * Waits for friends * Never looks for friends * Not aggressive unless provoked * Prone to having stomach and dieting problems * Loves to be loved * Easily hurt but takes long to recover * Overly concerned * Puts in effort in work ----------------------------------------------- AUGUST * Loves to joke * Attractive * Suave and caring * Brave and fearless * Firm and has leadership qualities * Knows how to console others * Too generous and egoistic * Taked high pride of oneself * Thirsty for praises * Extraodinary spirit * Easily angered * Angry when provoked * Easily jealous * Observant * Careful and cautious * Thinks quickly * Independent thoughts * Loves to lead and to be led * Loves to dream * Talented in the arts, music and defence * Sensitive but not petty * Poor resistance against illnesses * Learns to relax * Hasty and rushy * Romantic * Loving and caring * Loves to make friends -------------------------------------------------- SEPTEMBER * Suave and compromising * Careful, cautious and organised * Likes to point out people's mistakes * Likes to criticize * Quiet but able to talk well * Calm and cool * Kind and sympathetic * Concerned and detailed * Trustworthy, loyal and honest * Does work well * Sensitive * Thinking * Good memory * Clever and knowledgeable * Loves to look for information * Must control oneself when criticising * Able to motivate oneself * Understanding * Secretive * Loves sports, leisure and travelling * Hardly shows emotions * Tends to bottle up feelings * Choosy especially in relationships * Loves wide things * Systematic ---------------------------------------------------- OCTOBER * Loves to chat * Loves those who loves him * Loves to takes things at the centre * Attractive and suave * Inner and physical beauty * Does not lie or pretend * Sympathetic * Treats friends importantly * Always making friends * Easily hurt but recovers easily * Bad tempered * Selfish * Seldom helps unless asked * Daydreamer * Very opinionated * Does not care of what others think * Emotional * Decisive * Strong clairvoyance * Loves to travel, the arts and literature * Soft-spoken, loving and caring * Romantic * Touchy and easily jealous * Concerned * Loves outdoors * Just and fair * Spendthrift and easily influenced * Easily lose confidence ------------------------------------------------- NOVEMBER * Has a lot of ideas * Difficult to fathom * Thinks forward * Unique and brilliant * Extraodinary ideas * Sharp thinking * Fine and strong clairvoyance * Can become good doctors * Careful and cautious * Dynamic in personality * Secretive * Inquisitive * Knows how to dig secrets * Always thinking * Less talkative but amiable * Brave and generous * Patient * Stubborn and hard-hearted * If there is a will, there is a way * Determined * Never give up * Hardly become angry unless provoked * Loves to be alone * Thinks differently from others * Sharp-minded * Motivates oneself * Does not appreciates praises * High-spirited * Well-built and tough * Deep love and emotions * Romantic * U! ncertain in relationships * Homely * Hardworking * High abilities * Trustworhty * Honest and keeps secrets * Not able to control emotions * Unpredictable ------------------------------------------------- DECEMBER * Loyal and generous * Patriotic * Active in games and interactions * Impatient and hasty * Ambitious * Influential in organisations * Fun to be with * Loves to socialise * Loves praises * Loves attention * Loves to be loved * Honest and trustworthy * Not pretending * Short tempered * Changing personality * Not egoistic * Takes high pride in oneself * Hates restrictions * Loves to joke * Good sense of humor
×
×
  • Create New...